19 June 2011

puding koktail ngan kek gulong

Sabtu aritu tinggal ummi sensorang kat umah...ayah as usually la gi kelas kat batu pahat..bertolak pukul 7.00pg sampai umah petang dah nak pukul 7ptg gak la sampai umah..maka,ummi plak..tak ke mana2 pung..lepak la sorang2..anis gi ikut nenek g kl.Budak tu kalu bawak jalan mmg suka..nenek pun takde kawan..angkut la cucu dia..sebab anis la cucu yg paling dekat ngan dia..yang lain2 dok nun..kl sana..nasib baik mak long,mak ngah,mak dadak,mak jang ngan acu dok setempat...area cheras jerk..jd bila nenek ngan atok gi kl..leh la diaorg berkumpul..ummi dok segamat..pak jang dok jb..eh..sebenarnya nak kongsi menu yg ummi bikin bile dok umah sensorg la..melalut2 plak..tgk picas di bawah eh..

tu dia....puding koktail ngan kek gulong...

berjaya jugak akhirnya ummi buat puding kastard tu sendiri..malu nak ngaku..yang nie kali yang ke berapa agaknya ek bikin...dah malas nak mengira..hahaha...yang sebelum-belum nie, sume ku sumbat ke dalam tong sampah..sbbnya tak menjadi puye pasal..kalu teringin nak makan..biasanya ummi pakai puding cocon...ready made tu...yang ade jual kat pasaraya..hehehehe..orang lain buat mesti lagi besh ek..ape2 pun dah selamat dah ngap kami anak-beranak..anis pun dah sampai umah..ptg td nenek terus antar ke umah dr kl...kek gulong tu plak..ummi kocok2  pakai hand wisk jerk..pasal ape..pasal mixer ummi dah berasap..xleh pakai dah..ayoiii..payah betul la nak baking2 ..takpe la kata ayah.."Ummi takde mende alah tu pun masak tetap sedap..!!" yolah..nak pujuk ummi la tu..sbb ummi dok kenen2 nak beli baru..hahaha..

2 comments:

  1. sedap tu..lama tak jenguk sini,,hehe

    ReplyDelete
  2. bukan cikpuan coman jerk dah lama tak jenguk..tuan puye blog pun sama dah ke laut...hehehe..

    ReplyDelete